понедельник, 11 апреля 2011 г.

Особливості формальної,неформальної та інформальної освіти

   Трохи офіціозу.(інформація з однієї дисертації).Сучасна міжнародна педагогічна реальність характеризується тенденцією постійного розвитку, що проявляється в посиленні взаємовпливу і взаємопроникнення між формальною і неформальною освітою. Національні системи освіти є визначальними компонентами педагогічної реальності, стан розвитку яких зображає духовну і матеріальну культуру народів.
Важливе значення для України має вивчення європейського педагогічного досвіду, що підтверджує неможливість забезпечення лише формальною освітою пізнавальних потреб громадян, які виникають через швидкі технічні, соціальні та економічні зміни в суспільстві. А тому суттєвого впливу набуває підтримка і розвиток різних напрямів неформальної освіти. Асамблея Ради Європи розробила рекомендації “Про неформальну освіту” (2000 р.) , в якій підтверджується, що неформальна освіта є важливою частиною неперервного навчання для адаптування в постійно змінюваному середовищі.
 Щоб краще молодь засвоїла інформацію про види освіти ми вирішили для них організувати гру "Пазли". За кілька хвилин три групи повинні були знайти на території бази пазли,щоб скласти в один текст, а саме із визначень( подається російською мовою):
 
" Формальное образование в основном происходит в школьной среде,к оторая подготовлена для обучения и учебы.Формальное обучение целенаправлено, преподаватели специально подготовлены,зачастую высококвалифицированы. Цели обучения в большинстве случаев определяются извне,процесс обучения отслеживается и оценивается.Очень часто большая часть знаний из области формального образования до определенной степени обязательна,"
 
" Неформальное образование может происходить в очень разных сферах, в случае с которыми обучение и учеба не всегда должны являться единственной или основной целью(например, природа). Неформальное обучение также целенапрвлено,хотя при этом добровольно.В его организации могут бывть задействованы как професиональные преподаватели, так ,например, и добровольцы и сверстники.Чаще всего неформальное обучение характеризуетьс слудеющими критериями:
*соотвествие целей и намерений,
*добровольное участие
*обучаемый в центре происходящих событий
*гибкость и мобильность учебного процесса
*доступность для всех
*уравновешенность индивидуального и группового обучения"
 
Инфоральное обучение не является целенапрвленым с позиции обучающегося и происходит в ежедневных житейских ситуациях, например, в семье, на рабочем месте, в свободное время и т.д. У этого типа обучения есть свои результаты,хотя большинство из них не сразу заметны для обучающегося и их редко признают. В процессе информального обучения не выдаються свидетельства,также часто его не принимают во внимание в образовательных, учебных или трудовых целях."
 Коли усі картинки пазлів із визначеннями були зібрані, групи нам показали сценки як вони розуміють ту чи іншу освіту.Також одним із найсуттєвішим способом неформальної освіти є "навчання молоді молоддю", тож і було запропоновано молодим людям взяти на себе ініціативу та відповідальність для проведення творчих майстерень. В результаті голосування їх було дві: "Мистецтво самооборони" та "Навички електроденсу", які для молоді організували Володимир Шпагін та Володимир Рудік.

Комментариев нет:

Отправить комментарий