понедельник, 11 апреля 2011 г.

Дискутуємо про якісну освіту

Щоб дізнатись, як молодь Латвії ,України та Естонії орієнтується в стандартах якості освіти, власного життя у школах чи вузах організатори проекту спробували провести "Дебати ногами". На дискусію було винесено наступні питання(подаємо російською):
"В нашем стареющем обществе молодежь является важнейшим ресурсом"
"Молодые люди являются одной из наиболее уязвимых групп общества, особенно в нынешних условиях экономического и финансового кризиса"
"Виртуальнок общение молодежи становится все более интенсивным,чем общение в реальной жизни""Молодежные парламенты или ученические советы в школах превращаются в формальные органы, от которых ничего не зависит"Большинство проектов и программ, которые реализуются в рамках молодежной политики, разрабатываются по инициативе взрослых и предусматривают лишь ограниченную роль молодежи
Внимание к мнению молодых людей и учет их предложений должны стать нормальной практикой деятельности всех структур, работающих с молодежью
Цікаво було послухати думку молоді щодо цих важливих тез. Розмова продовжилась за кавою у "Світовому кафе".
Ця методика допомагає обмінятись думками між учасниками, це своєрідний діалог для майбутніх спільних рішень, дізнатись про погляди та думки іншої людини з конкретної тематики.
Ми запропонували "відвідувачам кафе" обговорити наступні питання( пропонуємо також і відповіді на них):
- Які нові можливості появились у системі освіти Ваших країн( Латвія та Естонія) після їх вступу у Євросоюз?
* розширення та зміцнення матеріальних баз шкіл за рахунок коштів ЄС ( сфера інфотехнологій, смарт-дошки та ін.),
*можливості контролю знань учнів через e-cool( електронна школа- нова система журналыв)
*віртуальні проекти - нові можливості освіти для молоді
* позитивні зміни у мисленні дітей та педагогів:всі відчувають себе громадянами ЄС, з'явився захист , безпечність тощо
*загальноєвропейська підтримка освіти,
*підвищення кваліфікації педагогів через проекти в інших країнах ЄС,
* акцент на вивчення іноземних мов,
*перехід на іншу систему оцінювання, словесне оцінювання ( у Латвії - 10-бальна система оцінювання),
* можливість безкоштовної освіти в країнах ЄС,
*можливість освіти молоді через участь в різних молодіжних проектах
*визнання неформальної освіти як і для педагогів, так і для учнів
-які можливості відкриває для вас європейська освіта?
* повага у суспільстві
*отримання економічної підтримки ( стипендії для навчання у різних країнах ЄС, гранти для наукових та магістерських досліджень, проекти, обладнання для шкіл, молодіжних центрів та ін.)
*можливість навчатись в іншій країні,
*сертифікати, дипломи, які дійсні у всіх країнах ЄС,
*подорожувати, навчатись, дізнаватись про інші країни,
*впевненість в отриманні роботи,
* молодіжний паспорт
*відкриває всі двері
-що дає людині якісна освіта?
* задоволення від освіти , а потім і від роботи,
*матеріальне благополуччя,
*щасливу сім'ю
*часткова безкористність у нашій державі
*надійне мабутнє
*розумовий розвиток
*прагнення щось змінювати на краще
*важлива роль у суспільстві
*прагнення постійно працювати над собою
*стабільність
*розширення світогляду
-Що ви вважаєте важливим у стандартах якості освіти?
*більшу гнучкість в особистому виборі вчителя для подання матеріалу уроків, неформальні методи навчання,
*якісний виклад матеріалу вчителем, викладачем
*забезпечення новітніми технологіями уроків,занять
* піднесення на достойний рівень позашкільної освіти
*ставлення викладачів до учнів ( на основі рівності та поваги один до одного),
*можливість для самостійної роботи студента чи учня, як доповнення до матеріалу, викладеного на лекціях, уроках
*перевага життєвих компетенцій над теоретичною базою під час навчання і у школах., і у позашкільних закладах
*покращені умови для навчання ( світлі кімнати, рівень тепла, зручні парти, крісла та ін.)
*забезпечення учнів та студентів навчальним матеріалом( книгами, підручниками, безкоштовним доступом до інтернету, достатньо місць у бібліотеці, наповнення бібліотек новими книгами та ін.)
* вироблення єдиних європейських норма та стандартів в освіті
*підтримка вузької спеціалізації у навчанні

1 комментарий:

  1. Коментар від Лідії Ефімової
    "Вчителі стали заручниками державних стандартів, перевантажених програм. Ми біжимо галопом по країнах, цивілізаціях, купі законів, правил, теорем. Ми маємо виховати мислячу компетентну особистість, а займаємося втокмачуванням купи знань в голови учнів . Часу на аналіз, дебати, творчість практично немає. Можливо, це вдається віртуозам у спеціально відібраних класах, але ж переважна більшість у школах - «звичайні» діти. Як бути тут? Як не схибити і не перетворити процес навчання (від природи пізнання дитині завжди цікаве) на рутину, яка позбавляє дитину сенсу рухатися вперед у навчальному процесі. А часто саме так і буває… Щось тут неправильне .

    Матеріальне забезпечення школи – ще одна біда. Якщо з комп’ютеризацією якось питання вирішується, то забезпечення кабінетів природничого циклу предметів – це проблема. Елементарні досліди на хімії - зачасту розкіш.

    Рівний доступ до освіти – умова розвитку в демократичному суспільстві. Якщо з формальною освітою держава справляється так чи інакше, то позашкілля, де також відбувається формування особистості, реалізуються здібності і т.д. – зовсім інша картина. Село не маже похвастати розмаїттям гуртків, клубів за інтересами (як і батьки сільських дітей коштами ). Що маємо? Загибель села. Прикро…

    А найбільша біда – непрестижність професії вчителя. В освіті зараз або фанати, або випадкові люди, які ніде більше не придалися в цьому світі. Лікарське «не нашкодь» актуальне сьогодні в освіті як ніколи.

    ОтветитьУдалить